ورود و ثبت نام

بورس برای چه افرادی مناسب است ؟

در این مقاله توضیح داده می شود که بازار مالی بورس برای چه افرادی مناسب است . امسال هزاران میلیارد تومان پول توسط مردم وارد بازار سرمایه یا همان بورس شده است. خیلی ها به امید آن که سرمایه خود را در عرض چند ماه چند برابر کنند وارد بورس شده اند و انتطار سود زیادی را داشتند اما حالا با ریزش بورس و موج نزولی آن حالشان بد شده است. بازار بورس برای عده ای مناسب است و عده ای مناسب نیست.

فواید سرمایه گذاری در بورس

قبل از آن که به بررسی این که بورس برای چه افرادی مناسب است پرداخته شود، بهتر است فواید سرمایه گذاری در بورس بیان شود تا علت این که چرا عده زیادی به سمت این بازار کشیده شده اند بیشتر فهمیده شود. در زیر مزایا و فواید سرمایه گذاری در بورس آورده شده است:

سود مناسب

بورس به نسبت دیگر بازارها مانند ملک و طلا سود مطمئن تری دارد. شاید با خود بگویید این روزها که سود طلا از همه بیشتر است اما باید بدانید که نوسانات قیمت طلا هم بسیار زیاد است. بورس سود قابل اطمینان و خیلی خوبی دارد و برای آنهایی که با آگاهی و استراتژی خرید و فروش می کنند بسیار مناسب است.

شفافیت در سرمایه گذاری

خوبی سرمایه گذاری در بورس این است که مسائل و امور مالی آن شفاف است. شرکت ها موظف هستند که در بورس شفاف عمل کنند. شرکت ها باید برنامه ها، اطلاعات و گزارشات مالی خود را برای بورس اعلام کنند. شما به خوبی می توانید مسائل مالی شرکت ها  را زیر نظر داشته باشید و این یکی از مزایای مهم بورس است.

از دست ندادن یکباره سرمایه

همان طور که پیش تر گفته شد بورس هم می تواند به شما سود برساند (که البته سود آن سرشار خواهد بود) و هم می تواند ضرر بزند. یکی دیگر از مزایا و فواید سرمایه گذاری در بورس این است که شما یکباره سرمایه خود را از دست نخواهید داد. در بورس به علت قوانینی که وجود دارد نهایت ضرری که شما در یک روز می کنید 5 درصد است و شما روند نزول کاهش ارزش سهام خود را به خوبی مشاهده می کنید.

تبدیل سریع به پول نقد

یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید سرمایه و سهام خود را خیلی سریع به پول نقد تبدیل کنید. کافی است که درخواست بدهید تا پس از مدت کوتاهی، بانک پولتان را به حسابتان بریزد. این مزیت، بازار بورس را از دیگر بازارها متمایز می کند.

عدم نیاز به مدرک خاص برای سرمایه گذاری در بورس 

بورس جایی است که نیاز به هیچ مدرک و تخصص ویژه ای ندارد. بسیار افرادی بوده اند که دارای تحصیلات پایین بوده اند اما با استفاده از تحلیل خوب توانسته اند میلیون ها و حتی میلیاردها تومان سود کسب کنند.

تنها چیزی که افراد برای کار کردن در بورس به آن نیاز دارند یک شناسه یا همان کد بورسی است. پس از از آن که کد بورسی خود را از کارگزاری مربوطه دریافت کردید می توانید به صورت آنلاین شروع به خرید و فروش سهام کنید.

سرمایه گذاری با حداقل سرمایه 

هر کسی به اندازه سرمایه ای که در دست دارد می تواند وارد بورس شود. ممکن است یکی صدها میلیون سهم بخرد و یکی دیگر فقط پانصدهزار تومان سهم بخرد اما جالبی بورس اینجاست که ممکن است آن سهم پانصدهزار تومانی سود کند اما سهم های صدمیلیونی ضرر کنند. هر کس در توان خودش می تواند از بورس استفاده کند و این بسیار مناسب است.

برای مثال شما با 2 میلیون تومان نه می توانید مغازه ای باز کنید، نه می توانید سکه یا طلا بخرید، ماشین یا خانه هم نمی توانید با آن بخرید و سود بانکی آن هم بسیار ناچیز است. اینجاست که بورس بسیار مفید خواهد بود. اگر درست سرمایه گذاری کنید و سهام های خوبی بخرید در عرض چند ماه می توانید سود بسیار خوبی را نصیب خود کنید.

بورس برای چه افرادی مناسب است ؟

تا اینجا دانستید که بورس چه مزایایی دارد. نکته جالب اما اینجاست که این مزایا اما برای همه کارساز نیست و خیلی ها در این بازار ضرر می کنند. بورس برای عده ای مناسب است و برای عده ای ضرر دارد. در زیر لیست خصوصیات افرادی که در بورس سود می کنند و بازار بورس برایشان مناسب است آورده شده است:

1.صبر داشتن

حتما خودتان هم دیده اید که عده ای در بازار بورس مدام در حال گلایه و شکایت هستند که چرا قیمت ها بالا نمی رود و این در حالی است که تنها 1 یا 2 ماه است که پولشان را وارد بورس کرده اند و یا این که به سرعت از یک سهم خارج می شوند و وارد سهم دیگر می شوند. این افراد برای بورس مناسب نیستند و مسلما ضرر خواهند کرد. یکی از چیزهایی که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند این است که تحمل و صبر خود را بالا ببرند. قیمت ها در بورس در بسیاری از روزها منفی خواهد شد و حتی ممکن است ریزش رخ دهد اما پیروزی و سود با کسی است که صبر می کنند. اگر شخصی به سهم خود مطمئن باشد دیگر ترسی از نوسانات بورس نخواهد داشت.

2.آموزش دیدن

افرادی که وقت ندارند تا مسائل بورس را به خوبی فرا بگیرند احتمال ضررشان در بورس بالا می باشد. سرمایه گذاران باید به خوبی با مفاهیم بازار بورس آشنا شوند و سعی کنند تا نگاهی تحلیلی به این بازار داشته باشند. موسساتی مانند سهمیران می توانند در این موضوع به سرمایه گذاران کمک شایانی انجام دهند.

افرادی که برای درک مسائل بورس وقت می گذارند و آموزش می بینند مسلما در بازار بورس موفق تر هستند. بازار بورس برای افرادی که اهل تلاش و یادگیری هستند مناسب است.

3.نگاه نکردن به بورس به عنوان شغل و درآمد ماهیانه

خیلی ها از بورس به دنبال کسب درآمد ماهانه هستند. این تفکر بسیار خطرناکی است و باید هر چه زودتر حذف شود. افراد باید به بورس به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنند و آن را به چشم شغل نبینند. البته برای کسانی که در بورس بسیار مهارت و  تجربه دارند قضیه فرق می کند اما برای بیشتر مردم این کار خطرناکی است. بورس نباید به عنوان محل درآمد حساب شود. بازار بورس برای افرادی که دیدگاه درآمدی به بورس ندارند مناسب است.

4.داشتن استراتژی معاملاتی

یکی از مهم ترین چیزها در بورس، داشتن استراتژی معاملاتی است. کسانی که دارای استراتژی معاملاتی مناسبی در بازار بورس هستند در بورس موفق خواهند بود و می توانند به سود خوبی دست یابند. استراتژی معاملاتی نه فقط در بورس بلکه در دیگر بازارهای مالی هم کارساز و الزامی است.

5.استفاده از بخشی از سرمایه

هرگز نباید تمام سرمایه خود را وارد بورس کرد. افرادی که فقط بخشی از بازار خود را وارد بازار بورس می کنند مسلما برای بورس مناسب تر هستند. خیلی ها متاسفانه در چند ماه گذشته ماشین یا خانه خود را فروخته و پول آن را وارد بورس کرده اند که این کار بسیار اشتباهی است. افرادی که می دانند سرمایه خود را چگونه باید در بازارهای مالی خرج کنند برای بورس مناسب تر هستند. حتما باید توجه داشت که سرمایه گذاری را به درستی انجام داد.

6.دید بلندمدت داشتن

افرادی که دوست دارند در ظرف چند ماه سرمایه شان چندین برابر شود برای بورس مناسب نیستند. باید به بازار بورس به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگریست. افرادی که دیدی بلندمدت به بازار بورس دارند برای این بازار مناسب هستند و افرادی که دید کوتاه مدت به این بازار دارند باید بیشتر مواظب باشند چون احتمال ضرر آنها بیشتر است.

سخن آخر

بازار بورس برای عده ای مناسب است و برای عده ای مناسب نیست. بازار مالی بورس برای افرادی که تحمل و صبر خوبی دارند، برای معاملات خود دارای استراتژی هستند، می توانند بازار را تحلیل کنند و برای بورس وقت می گذارند و دیدی بلندمدت به بورس دارند بسیار مناسب است. در این میان، آموزش دیدن اما نقشی اساسی دارد و افراد باید از طریق آموزش به نگاه تحلیلی دست پیدا کنند.

سرمایه گذاری در بورس فرصتی عالی و ویژه برای همه کسانی است که دنبال سود بیشتر مالی هستند. افرادی که شجاعت ریسک کردن دارند و در عین حال صبور و آگاه هستند به راحتی می توانند در بورس سرمایه خود را در بورس افزایش دهند و به سود خوبی دست یابند.

از سرمایه گذاری در بورس نترسید چون بورس نسبت به خیلی از بازارهای دیگر ایمن تر است و شما با رصد کردن دقیق و باحوصله آن می توانید به خوبی سرمایه تان را رشد بدهید.

برای این که بتوانید در بورس نگاهی تحلیلی و پخته داشته باشید، سهمیران می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این مجموعه بهترین آموزش ها را در اختیار شما قرار می دهد و سعی می کند تا شما را با همه جوانب بورس آشنا کند.

سهمیران با تجربه و تخصصی که دارد شما را به خوبی با مفاهیم بورس آشنا می کند و به شما می فهماند که روندهای بورس چگونه تغییر می یابند و شما چگونه باید آنها را به خوبی تحلیل و بررسی کنید. مشتریان همواره می توانند بهترین خدمات را از این مجموعه دریافت کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

نظرات



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره بورس تلفنی
چت آنلاین با کارشناس بورس
Send via WhatsApp